EL TREN  |   |
|     ORIGEN  |        Holanda  |   
|     HISTÒRIA-LLEGENDA  |        Es    tracta  d’un viatge que anem a   fer amb el tren. Per a començar podem fer menció al conte de Dumbo i al seu   viatge. La mestra/e anirà dient els llocs per on passa   el tren per a que els xiquets el gaudeixquen.  |   
|     NIVELL EDUCATIU  |        A partir del 2n cicle d’Infantil  |   
|     LLETRA  |        Més bé podríem anomenar-li instruccions; el tren   va a la dreta, a l’esquerra, fa ziga-zaga, puja una muntanya molt costeruda,   baixa de la muntanya molt ràpid, passa per un túnel, per un pont molt estret,   juguem i dansem lliurement al tren... però, de sobte, ens creua per davant un   ramat d’ovelles i tenim que donar una forta frenada.  |   
|     ESTRUCTURA RÍTMICA  |        A(24) x 8  |   
|     POSICIÓ INICIAL  |        Tots agafats/des, l’un/a darrere de l’altre/a,   dels muscles.  |   
|     DESENVOLUPAMENT  |        Van movent-se al llarg de la història contada   abans.  |   
|     VARIANTS  |        VARIANT 1: el mestre/a pot fer   trens més petits, de 4-5 persones, que recorreran el trajecte per separat. VARIANT 2: el mestre/a pot   variar el tipus de recorregut i ficar noves consignes com: seure, anar marxa   cap enrere...  |   
"Creo que se aprende practicando, tanto si se trata de aprender a bailar bailando, como aprender a vivir viviendo" Martha Graham