EL TREN | |
ORIGEN | Holanda |
HISTÒRIA-LLEGENDA | Es tracta d’un viatge que anem a fer amb el tren. Per a començar podem fer menció al conte de Dumbo i al seu viatge. La mestra/e anirà dient els llocs per on passa el tren per a que els xiquets el gaudeixquen. |
NIVELL EDUCATIU | A partir del 2n cicle d’Infantil |
LLETRA | Més bé podríem anomenar-li instruccions; el tren va a la dreta, a l’esquerra, fa ziga-zaga, puja una muntanya molt costeruda, baixa de la muntanya molt ràpid, passa per un túnel, per un pont molt estret, juguem i dansem lliurement al tren... però, de sobte, ens creua per davant un ramat d’ovelles i tenim que donar una forta frenada. |
ESTRUCTURA RÍTMICA | A(24) x 8 |
POSICIÓ INICIAL | Tots agafats/des, l’un/a darrere de l’altre/a, dels muscles. |
DESENVOLUPAMENT | Van movent-se al llarg de la història contada abans. |
VARIANTS | VARIANT 1: el mestre/a pot fer trens més petits, de 4-5 persones, que recorreran el trajecte per separat. VARIANT 2: el mestre/a pot variar el tipus de recorregut i ficar noves consignes com: seure, anar marxa cap enrere... |
"Creo que se aprende practicando, tanto si se trata de aprender a bailar bailando, como aprender a vivir viviendo" Martha Graham