Qui.Quae.Quod

QUI, QUAE, QUOD

ORIGEN

Noruega

NIVELL EDUCATIU
A partir del 2n cicle d’Infantil

POSICIÓ INICIAL

Es balla lliurement per tot l’espai.
DESENVOLUPAMENT
Comença la cançó i tots ballen lliurement per l’espai.
Quan canvia la música ens agafem de les mans del primer/a que tenim a prop i rodem en S.A.R. agafats tots/es dos de les dos mans. Quan la melodia torna a canviar ens soltem de les mans i ens quedem mirant un/a a l’altre/a un poc separats i quan diu: ”Qui, quae, quod”  cadascú alça el braç dret com tocant el cel i a la vegada avancem la cama dreta. Després pugem el braç esquerre amb la cama esquerra avançada. Ara alternem de pressa braç dret, esquerre, dret mirant al cel a la vegada que avancem la cama del braç que alcem. Ara es fa a cada paraula una punyada frontal amb el braç dret, una amb l’esquerre i un altra amb el dret; sempre avançant els peus de la punyada que estem donant.
Tornem a dansar lliurement per l’espai i tornem a començar.
VARIANTS
VARIANT 1: Es podria fer en lloc de parelles, per trios. per grups de 4, 5... segons ens interesse.
VARIANT 2: per als xiquets/es més menuts, als canvis d’estructura musical, en lloc d’agafar-se de les mans i rodar, se’ls demanarà simular que toquen el tambor.